Inloggen op uw account

* Verplichte velden

Maak een account aan
Heb je geen account? Create

FAQ - Frequently Asked Questions

Kunnen we je ergens mee helpen? Wij lossen jouw twijfels op

Bekijk onze Veelgestelde vragen - FAQ's. Het antwoord op jouw vraag kan hier staan! Als je een account hebt bij Foot District, log dan in om de status van jouw bestelling en alle updates te bekijken. Voor aanvullende vragen kan je een e-mail sturen naar onze klantenservice op [email protected] of ons bellen op (+34) 987 79 52 10. De normale kantooruren in Spanje zijn van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur CET. We beantwoorden e-mails in dezelfde volgorde waarin ze worden ontvangen. Als jouw vraag direct betrekking heeft op een van onze fysieke winkels, kan je contact opnemen met die winkel door te bellen naar (+34) 931 394 487 in het geval van onze winkel in Barcelona of (+34) 918 213 888 als je contact wilt opnemen met de winkel in Madrid.





1. VEELGESTELDE VRAGEN

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Je kan contact opnemen met onze Klantenservice via e-mail op [email protected] of telefonisch op +34 987 79 52 10 van 9:00 tot 17:00 uur (CET) van maandag tot en met vrijdag.

Hoe kan ik bevestigen of een bestelling correct is geplaatst?

Zodra de betaling is gedaan, kom je op de bevestigingspagina waar u jouw  ordernummer ziet. U ontvangt automatisch een bevestigingsmail met de gegevens van jouw aankoop. De betaling wordt direct in rekening gebracht, dus je ziet de kosten op uw bankafschrift of Paypal-rekening. Als je vragen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice en wij zullen de status bevestigen.

Ik heb mijn orderbevestigingsmail niet ontvangen. Is het correct verzonden?

Controleer eerst de spam- of junkmailmappen in jouw e-mail.  Als je het niet kan vinden in een van deze mappen of als je denkt dat u uw e-mailadres verkeerd heeft getypt toen je jouw bestelling plaatste, neem dan contact op met onze klantenservice voor hulp.

Ik heb een bestelling geplaatst, hoe weet ik de status van mijn zending?

Wanneer jouw  bestelling ons magazijn verlaat, sturen wij jou een e-mail ter bevestiging van de verzending met de gegevens van het bedrijf dat de levering uitvoert en het volgnummer van jouw bestelling, zodat je te allen tijde kunt zien waar uw pakket zich bevindt. We geven je ook een directe link zodat je het trackingnummer met één klik kunt zien. 

Welke betalingsmethoden kan ik gebruiken om mijn aankoop te doen?

Je kunt jouw bestellingen betalen met een bankpas of met jouw Paypal-account. Het is ook mogelijk om onder rembours te betalen in Portugal en Spanje (met uitzondering van de Canarische Eilanden, de Balearen, Ceuta en Melilla). Het is niet mogelijk om een aankoop te betalen via een bankoverschrijving.  Voor meer informatie, zie de volgende link Betaalmethoden.

Ik wil graag betalen via een bankoverschrijving, kan dat?

Nee. Het is niet mogelijk om een bestelling te betalen via een bankoverschrijving. Je kan jouw aankoop doen met je bankkaart of met je Paypal-rekening.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Om een retourzending te maken en de te volgen stappen te begrijpen, ga je naar onze Retourneren pagina, waar we je in detail uitleggen hoe je dit kan doen. 

De te retourneren artikelen moeten in perfecte staat zijn. Ze kunnen niet worden gebruikt en moeten alle artikelen (etiketten, verpakkingen, enz.) bevatten die in de oorspronkelijke zending zijn opgenomen. Anders kan je worden gestraft met maximaal 100% van de waarde van het artikel. 

De doos van de schoenen is onderdeel van het originele product. Zorg ervoor dat het goed is verpakt in de verzenddoos, zodat het niet beschadigd raakt tijdens het transport

Hoeveel dagen moet ik een product retourneren? Kan ik een product na 14 kalenderdagen retourneren?

Je heeft 14 dagen na ontvangst van het artikel de tijd om ons op de hoogte te stellen van jouw beslissing om het artikel te retourneren of om een probleem met de bestelling te melden. Na 14 dagen is het niet meer mogelijk om een retour aan te vragen, zoals aangegeven in de voorwaarden op onze Retourneren pagina.

Kan ik een online bestelling in de fysieke winkel terugsturen?

Ja, je kan het artikel dat u wilt retourneren leveren aan een van onze fysieke winkels. U heeft 14 dagen na ontvangst van het artikel de tijd om ons op de hoogte te stellen van jouw beslissing om het artikel te retourneren of om een probleem met de bestelling te melden. Na 14 dagen is het niet meer mogelijk om een retour aan te vragen, zoals aangegeven in de voorwaarden op onze Retourneren pagina.

Houd er rekening mee dat de retourzending zal worden gedaan via dezelfde betaalmethode die wordt gebruikt om jouw aankoop te betalen. Onze winkelpartners vragen jouw aankoop terug bij de afdeling Returns. Je ontvangt een bevestiging van uw terugbetaling in jouw e-mail zodra deze is gemaakt. 

Waar kan ik de toekomstige releases zien? Wat is de Release Calendar pagina?

In de Release Calendar publiceren we wekelijks releases, maar we zullen ook proberen om releases die voor een langere periode gepland zijn op te nemen als we een verzekerde releasedatum hebben. De Release Calendar is onze kalender van de komende productreleases. 

De schoenen die je in deze kalender vindt, zijn zeer bijzondere producten, vaak in beperkte oplage, moeilijk te vinden in de markt.

Hoe kan ik op de hoogte worden gehouden van al het nieuws, promoties en releases van Footdistrict?

Je kan ons volgen en actief deelnemen aan een van onze sociale netwerkkanalen, zoals Facebook, Twitter of Instagram

Je kan ook toegang krijgen tot het laatste nieuws vanuit uw e-mail inbox door je te abonneren op onze nieuwsbrief en onze exclusieve releases bij te houden met onze wekelijkse Releaseskalender.

Word lid van onze online community en weet als eerste alles wat we doen.

Waarom kan ik niet een item aan de mand toevoegen?

Als je geen beschikbaar product aan het winkelmandje kunt toevoegen, is het mogelijk dat het artikel of het gewenste aantal of de gewenste maat niet op voorraad is en de website de beschikbaarheid niet heeft bijgewerkt. Dit is meestal alleen het geval voor artikelen waar veel vraag naar is en die in korte tijd een groot aantal bezoeken aan de website genereren, waardoor het systeem geen tijd heeft om te updaten. Het door jouw geselecteerde product is dus waarschijnlijk al niet op voorraad en je kan het niet aan uw mandje toevoegen. We stellen voor om het artikel later probeert te kopen.

Kan ik een product reserveren?

Nee, reserveren is niet mogelijk.

Hoe weet ik of een bepaald artikel weer beschikbaar is?

Helaas kunnen we je niet op voorhand vertellen wanneer een item beschikbaar zal zijn. Maar je kan onze sociale netwerkpagina's en onze nieuwsbrief raadplegen voor het laatste nieuws en het aanvullen van uitverkochte artikelen

Is de BTW in de prijs van het artikel inbegrepen?

Voor bestellingen van buiten de EU is de BTW/VAT niet inbegrepen in de prijs van het artikel. Wij bieden een lage verzendkostenvergoeding voor eventuele kosten bij aankomst op het douanekantoor in het land van bestemming. Foot District neemt geen verantwoordelijkheid voor kosten of belastingen die betrekking hebben op het land van bestemming. De klant is verantwoordelijk voor deze kosten of belasting met betrekking tot het land van bestemming op het moment van levering van het product. In Europa is de BTW bij de prijs van de artikelen inbegrepen. 

Hebben zendingen naar de Canarische Eilanden extra lokale belastingen of douanerechten?

Voor verzendingen naar de Canarische Eilanden moeten lokale belastingen en douanerechten worden betaald, zoals bepaald door de regering van de Canarische Eilanden. Deze belastingen liggen buiten het Foot District en zijn onafhankelijk van de verzendkosten:

- Verzendingswaarde van € 0 tot € 150 ? Er worden geen belastingen/rechten toegepast. De vervoerders zijn echter verplicht een vereenvoudigde verklaring in te dienen. Een dergelijk beheer brengt kosten met zich mee die de klant moet betalen op het moment van levering.

- De waarde van de zending is meer dan € 150. Het percentage van de overeenkomstige IGIC (Canary Islands General Indirect Tax) en de SAD-beheersvergoeding wordt toegepast, die de klant moet betalen op het moment van levering.



2. RAFFLES EN TREKKINGEN

Wat zijn raffels en hoe werken ze?

Een raffle is een willekeurige trekking die we regelmatig bij Foot District houden om het recht om een exclusief en/of limited edition schoenmodel aan te schaffen. Het winnen van een raffle betekent dat je het recht hebt om een van deze modellen te kopen die door Foot District worden geleverd. We voeren elke raffle op een drievoudige manier uit, waarbij we een online loterij ontwikkelen, een andere in de fysieke winkel in Barcelona en een andere in de fysieke winkel in Madrid. 

Voor de verloting van elke release zullen we vooraf op onze sociale netwerken de voorwaarden en de procedure aankondigen die moeten worden gevolgd door degenen die zich willen registreren. Je moet op de hoogte zijn van onze publicaties en mededelingen in onze Instagram-account, Facebook en Twitter. De specifieke voorwaarden van elke raffle zullen op elk van deze netwerken worden bekendgemaakt. Er zijn bepaalde eisen die in ieder geval verplicht zijn. Zie onze Voorwaarden van de raffels. 

Voorwaarden van de raffels

Het winnen van een raffle betekent het recht om het schoenmodel te kopen. De winnaar van de loterij moet komen en zijn aankoop van dat model komen afhalen, op de dag en het tijdstip die zijn aangegeven. 

De termijn voor de inschrijving voor een loterij kan te allen tijde naar eigen beoordeling van Foot District worden gewijzigd.

De winnaars van de Raffle worden willekeurig gekozen, volledig willekeurig, en niet door een lid van het Foot District.

De status van Rafflewinnaar is persoonlijk en niet overdraagbaar. Het bewijs van elke poging van de winnaar om de koopoptie op te geven of te verkopen zal leiden tot diskwalificatie van die persoon voor toekomstige loterijen.

Foot District behoudt zich het recht voor om elke klant te diskwalificeren die wordt geacht te knoeien met hun deelname aan de loterij of met de resultaten van de loterij.


Om deel te nemen aan een loterij moet je 18 jaar of ouder zijn en jouw ID-kaart (die niet vervalt) meenemen op het moment van zowel de raffle-inschrijving als de daaropvolgende aankoop, in het geval dat je wint. Als niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, kan deze persoon zich niet aanmelden voor de loterij of het artikel kopen waarvan het recht op aankoop wordt verloot. Het is niet toegestaan om de identiteitskaart van een andere persoon bij zich te dragen of namens hen deel te nemen.

In het geval dat een raffle-winnaar niet komt opdagen om te betalen en zijn/haar aankoop op te halen voor een totaal van drie niet-opeenvolgende keren, zal deze persoon worden verbannen en niet in staat zijn om zich opnieuw in te schrijven voor een raffle, hetzij online of in de winkel. Bij Foot District willen we de deelname belonen van die klanten die deze dynamiek waarderen en de raffles serieus nemen. 

Het is ten strengste verboden voor dezelfde klant om zich meer dan eens te registreren voor dezelfde online of in-store loterij. Als je meer dan een keer probeert te registreren, wordt deze persoon gediskwalificeerd voor deelname aan de raffle. 

Het is toegestaan om deel te nemen, in dezelfde lancering, aan de online raffle en aan de raffle in de fysieke winkel.

Waar kan ik de details van de raffles en de trekkingen vinden?

Alle rafflegegevens worden gepubliceerd op onze sociale netwerken, op Instagram, Twitter en Facebook. We raden je ook aan om de Toekomstige Releases in de gaten te houden, die we publiceren en updaten in onze Release Calendar. 

Kan ik deelnemen aan de raffles en loterijen als ik minderjarig ben?

Nee, als je minderjarig bent kun je niet deelnemen aan een van de raffles.

Wat gebeurt er als ik me niet aan de voorwaarden van de raffle houd?

Als je je niet aan de voorwaarden van de raffle houdt, wordt de deelname of aankoop geannuleerd

Kan ik deelnemen aan een online en in-store raffle voor dezelfde release?

Ja, het zijn onafhankelijke raffle . De registratie in de online raffle is combineerbaar met de registratie in de winkels. 

Er wordt slechts één deelname per klant en per raffle geaccepteerd

Hoe vaak kan ik me online aanmelden voor een raffle?

Je kan zich slechts één keer aanmelden voor de online raffle van hetzelfde artikel. Let op! Indien je meer dan één keer aanmeldt voor dezelfde online raffle, wordt de deelname automatisch geannuleerd.

Kan ik mijn deelname annuleren of wijzigen?

Nee, het is niet mogelijk om jouw deelname te wijzigen of te annuleren nadat je jezelf hebt ingeschreven in de raffle

Krijg ik te horen of ik heb gewonnen of niet?

Als je de winnaar van de raffle bent, word je per e-mail op de hoogte gesteld van het e-mailadres waaraan jouw account is gekoppeld.

Alleen de winnaars van de raffles worden per e-mail op de hoogte gesteld. Als je geen bericht van Foot District ontvangt na je inschrijving, heb je niet gewonnen. Veel succes de volgende keer!

Ik heb de online raffle gewonnen, hoe kan ik de aankoop doen?

Na ontvangst van het bericht dat je de raffle hebt gewonnen, ontvang je een betalingsverzoek via Paypal met de gegevens van de deadline om te betalen

Wat gebeurt er als ik de deadline voor de aankoop van het product mis?

In dat geval verliest je het recht om het product te kopen. In de bevestiging van de raffle geven we de datum en de tijdslimiet aan om als rafflewinnaar toegang te krijgen tot de aankoop van het product. De uiterste datum voor de aankoop wordt in CET-tijd aangegeven. Vergeet niet dat als je als winnaar drie keer afwezig bent bij de aankoop, je voor de rest van de raffles verbannen wordt.


3. RELEASES EN DROPS

Hoe kan ik op de hoogte worden gehouden van al het nieuws, promoties en releases van Footdistrict?

Je kan ons volgen en actief deelnemen aan een van onze sociale netwerkaccounts, zoals FacebookTwitter o InstagramTambién te recomendamos que te suscribas a nuestra newsletter, a través de tu cuenta de usuario, para recibir las últimas noticias de Foot District en tu correo electrónico y mantenerte al tanto de todas las novedades. Visita el calendario semanal Release Calendar en nuestra página web para que no se te pase ni uno de nuestros lanzamientos exclusivos.

We raden je ook aan om je te abonneren op onze nieuwsbrief om het laatste nieuws van Foot District in uw e-mail te ontvangen, en je op de hoogte te houden van al het nieuws. 

Bezoek de wekelijkse Release Calendar op onze website zodat je geen enkele van onze exclusieve releases mist.

Word lid van onze online community om als eerste op de hoogte te zijn van alles wat we doen

Waar kan ik de komende releases zien? Wat is de Release Calendar?

Op de Release Calendar pagina van onze website plaatsen we de release items die elke week in het Foot District zullen aankomen. We proberen ook releases op te nemen die voor een langere periode gepland zijn als we al een gegarandeerde datum hebben. Met onze Release Calendar proberen we jouw op de hoogte te houden van de meest bijzondere drops, meestal limited edition sneakers en moeilijk te vinden items in de markt.



4. PRODUCTEN EN MATEN

Zijn de producten die Foot District verkoopt origineel?

Ja, al onze producten zijn origineel. Bij Foot District werken we rechtstreeks samen met elke merkfabrikant.

Kan een product worden gereserveerd?

Nee, het is niet mogelijk om enige vorm van reservering te maken

Ik heb twijfels over mijn maat, wat moet ik doen?

Alle informatie over maten vindt je in onze schoen- en kledingmatengids. Wat is mijn maat? Ook binnen het productbestand, rechts van de foto's, zie je de gids met de maten en de beschikbare maten die je kunt kopen.  De maten zullen in het Europese systeem verschijnen, in de tabel gemarkeerd met de initialen EU, en hun equivalenten voor het Amerikaanse systeem met de initialen US en voor het Britse systeem met de initialen UK. Wij bieden ook de mogelijkheid om te controleren hoeveel centimeters de door jouw geselecteerde maat heeft, gemarkeerd met de initialen CM. Als je meer informatie nodig hebt, neem dan contact op met de klantenservice.

Mijn maat is niet meer leverbaar, wanneer heeft u weer voorraad?

Als jouw maat niet op voorraad blijkt te zijn, is het voor ons moeilijk om hem weer op voorraad te hebben. Wanneer een maat of model uitverkocht is, brengen we meestal niet meer eenheden van datzelfde model terug. De beschikbaarheid die je ziet in onze webwinkel is in real time, afhankelijk van de voorraad die we hebben in zowel de winkels als de webwinkels.

Is mijn maat online is uitverkocht, kan ik hem dan in de winkel krijgen?

Nee. Het feit dat een maat niet beschikbaar is op onze website geeft aan dat deze ook niet beschikbaar is in een van onze fysieke winkels.

Is de prijs van een artikel in jouw online shop en in jouw fysieke winkels hetzelfde?

De prijzen in de online shop en in onze fysieke winkels zijn altijd hetzelfde. De prijs varieert in ieder geval niet

Verkopen jullie groothandel? Ik ben geïnteresseerd in het kopen van grote hoeveelheden product.

Nee, in Foot District doen we niet aan groothandel.



5. BESTELLINGEN EN VERZENDINGEN

Hoe kan ik bevestigen of een bestelling correct is geplaatst?

Zodra de betaling is gedaan, krijgt je de bevestigingspagina te zien, waar je je ordernummer te zien krijgt. Je ontvangt automatisch een bevestigingsmail met de gegevens van je aankoop

De betaling wordt direct in rekening gebracht, dus je ziet de kosten op je bankafschrift of Paypal-rekening.

Als je vragen hebt, neem dan contact op met onze Klantenservice en we zullen de status bevestigen.

Hoe kan ik de status van mijn zending achterhalen?

Wanneer jouw bestelling ons magazijn verlaat, sturen we je een e-mail ter bevestiging van de verzending met de gegevens van het bedrijf dat de levering uitvoert en het volgnummer van je bestelling. 

We geven je ook een directe link zodat je je pakket met één klik kunt volgen. Zo kan je te allen tijde bijhouden waar je pakketje zich bevindt.

Alleen klanten die een klantenaccount hebben, hebben toegang tot de bestelstatus en hebben een geschiedenis van alle gedane aankopen.

Ik heb de e-mail ter bevestiging van mijn bestelling niet ontvangen, is deze correct verzonden?

Controleer eerst de spam- of junkmailmappen in je e-mail.  Als je het niet kunt vinden in een van deze mappen of als je denkt dat je je e-mailadres verkeerd hebt getypt toen je je bestelling plaatste, neem dan contact op met onze klantenservice voor hulp.

Ik wil graag een extra item toevoegen aan de bestelling die ik net heb geplaatst, kan dat?

Het is niet mogelijk om een bestelling te wijzigen nadat deze is bevestigd en in het voorbereidingsproces is ingevoerd. Als je een product bent vergeten op te nemen, moet je een nieuwe bestelling voor dat artikel plaatsen

Mijn afleveradres is verkeerd, wat kan ik doen?

Als je na bevestiging van je bestelling vaststelt dat de door jou ingevoerde gegevens onjuist of onvolledig zijn, moet je onmiddellijk contact opnemen met de klantenservice om te proberen de fout op te lossen.

Een fout in het adres kan problemen veroorzaken bij de levering van je pakket, dus het is belangrijk om de ingevoerde gegevens te controleren en eventuele fouten in het adres te melden.

Welke documenten zal ik terugvinden in mijn pakket wanneer ik het ontvang?

Je zult geen geprinte documenten vinden in je pakket. De gedrukte factuur van de aankoop is niet inbegrepen. U kunt alle details over uw aankoop en betaling vinden in de sectie "Mijn Bestellingen" van je persoonlijke account.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd is afhankelijk van het land waar je naar toe stuurt. Je vindt alle informatie en details over verzendingen en levertijden op onze website, onder de link Verzendingen en levertijden. Om te weten wanneer je aankoop aankomt, kun je je pakket volgen. Zie de vraag "Hoe kan ik de status van mijn zending achterhalen?" voor meer informatie.

Wat zijn de kosten van een zending?

De kosten van een zending zijn afhankelijk van verschillende factoren: het bedrag van de bestelling, het land van bestemming en het gekozen type zending.Als u wilt weten hoeveel de verzending voor uw bestelling kost, ga dan naar onze pagina Verzending & Levering

Versturen jullie elke dag bestellingen en versturen jullie ook in het weekend en op feestdagen?

We bereiden ons voor en sturen elke werkdag bestellingen uit. Wij versturen geen bestellingen tijdens het weekend, noch tijdens nationale of lokale feestdagen die invloed hebben op onze magazijnen in Leon, Barcelona of Madrid.

Kan ik mijn bestelling naar een postbus sturen?

Nee, het is niet mogelijk om een postbus aan te geven als afleveradres van je aankoop. Om veiligheidsredenen is voor alle zendingen de handtekening van de ontvanger of geautoriseerde persoon vereist voor de ontvangst van het pakket.

Kan ik mijn bestelling naar een militaire basis sturen?

Nee, we sturen geen orders naar militaire bases om veiligheidsredenen van pakketbezorging

Ik heb een bestelling geplaatst met meerdere eenheden en heb slechts een pakketje met de helft van de producten ontvangen, is er een probleem? Krijg ik een tweede zending?

We hebben onze voorraad verdeeld over verschillende magazijnen in de steden León, Barcelona en Madrid, dus het is mogelijk dat, als je bestelling uit meerdere artikelen bestaat, je meer dan één pakket ontvangt.

Als je een eerste pakket hebt ontvangen en je ziet dat je bestelling niet compleet is, is de kans groot dat er een tweede pakket aankomt. Als je echter de status van je zending wilt controleren, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen je graag met alles wat je nodig hebt.


6. RETOUREN EN RUILEN

 Hoeveel dagen moet ik terugkomen

Je hebt 14 dagen na ontvangst van het artikel om ons op de hoogte te stellen van je beslissing om het terug te sturen of om een probleem met je bestelling te melden. Na 14 dagen is het niet meer mogelijk om een retour aan te vragen, zoals aangegeven in de voorwaarden op onze Retour pagina

Is het mogelijk om een verandering aan te brengen?

Nee, we brengen geen veranderingen aan. Als je een andere maat of een ander artikel wilt, moet je het gekochte artikel retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. 

Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, betalen wij het bedrag terug via de betaalmethode die je hebt gebruikt bij je aankoop. Om te weten te komen welke stappen je moet volgen, ga je naar onze Retour pagina, waar we je in detail uitleggen hoe je dit moet doen.

Hoe kan ik terugkomen?

Om te weten te komen welke stappen je moet volgen, ga je naar onze Retour pagina, waar we je in detail uitleggen hoe je dit moet doen. Vergeet niet dat het heel belangrijk is dat je ons het product dat je wilt retourneren in perfecte staat en goed beschermd opstuurt. Als je vragen hebt over het retourproces, neem dan contact met ons op.

Worden de kosten van de retourzending door de klant betaald? 

Ja, de kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant. Je kunt kiezen welk bezorgbedrijf je de artikelen wilt retourneren. Zie onze Retouren pagina voor de juiste retourzending.

Kan ik een online aankoop in een van de fysieke winkels terugsturen? 

Bestellingen die online zijn gekocht kunnen ook persoonlijk worden geretourneerd in een van onze fysieke winkels: Barcelona - C/ Lleona 4 , 08002, Barcelona Madrid - C/ Valverde 35 , 28004, Madrid. Je kunt het product dat je wilt retourneren met de hand afleveren bij een van onze fysieke winkels voor verwerking en terugbetaling. Zodra onze afdeling Retourzendingen het artikel heeft ontvangen, zullen wij je terugbetalen en je een bevestigingse-mail sturen. Houd er rekening mee dat de terugbetaling zal worden gedaan via dezelfde betaalmethode die wordt gebruikt om uw online aankoop te betalen.

Kan ik een artikel dat ik in de winkel heb gekocht retourneren door het te verzenden alsof het een online bestelling is?

Nee, de retourzending moet worden gedaan naar dezelfde fysieke winkel waar de aankoop is gedaan

Kan ik een aankoop die ik heb gedaan in de Foot District winkel in Madrid terugsturen of andersom?

Nee, de retourzending moet worden gedaan naar dezelfde fysieke winkel waar de aankoop is gedaan

Als ik het product zonder de originele verpakking terugstuur of als het beschadigd is, wordt het dan geweigerd

Ja, het is een vereiste voor elke retourzending dat het product goed beschermd is. Dit voorkomt dat het tijdens de retourzending wordt beschadigd. De producten die je terugstuurt, omdat ze niet passen of je niet overtuigen, worden terug in de verkoop gebracht. Daarom zijn we zeer veeleisend bij de beoordeling van de status van het retourneren.

De doos/zak van het artikel is onderdeel van het originele product. Zorg ervoor dat je het goed beschermt, zodat het geen schade oploopt tijdens het transport. Wij raden je aan om de originele doos/tas in de Foot District box of andere beschermende verpakking te plaatsen. De te retourneren artikelen moeten in perfecte staat zijn. Ze kunnen niet worden gebruikt en moeten alle artikelen (etiketten, verpakkingen, enz.) bevatten die in de oorspronkelijke zending zijn opgenomen. Anders kan je worden gestraft met tot 100% van de waarde van het artikel
.

Wanneer en hoe ontvang ik het bedrag dat overeenkomt met mijn retour?

De terugbetaling vindt plaats na ontvangst van het artikel (exclusief eventuele initiële verzendkosten). Dit proces kan 5-7 werkdagen duren vanaf de ontvangst van het artikel in ons kantoor tot de verwerking van de retourzending. Alle restituties worden betaald via dezelfde betalingswijze als bij de aankoop.

Kan ik een paar sneakers terugsturen als ik de productdoos niet meer heb?

Nee, als je de originele doos van het product niet bewaart is het niet mogelijk om deze te retourneren. Het is essentieel dat de artikelen die je terugstuurt in hun productdozen worden verzonden.

Op welke gronden kan een terugkeer worden geweigerd?

Er wordt geen retourzending geaccepteerd voor een product dat bederf of vuil, bewijs van gebruik of enige andere schade vertoont.  Ook als de doos van het product beschadigd is (als er op de doos is geschreven, als er op de doos is geplakt of als het etiket is gemanipuleerd), zal de terugzending worden geweigerd. De belangrijkste redenen om een terugkeer af te wijzen zijn de volgende:

Dat je de 14 kalenderdagen na ontvangst van het artikel hebt overschreden om ons op de hoogte te stellen van je beslissing om het artikel te retourneren zoals gespecificeerd in de voorwaarden op onze Retour pagina of dat het product of de doos niet in perfecte staat is zoals het is verzonden

Ik heb net mijn pakketje ontvangen en ik zie dat het niet de maat of het model is waar ik om had gevraagd, wat moet ik doen?

Als je een product hebt ontvangen dat niet overeenkomt met de items die in de aankoopbevestigingsmail staan, neem dan contact met ons op om het zo snel mogelijk op te lossen.

Stuur ons een e-mail naar [email protected] met foto's of een duidelijke uitleg van het verzendprobleem zodat we het kunnen oplossen

Wat moet ik doen als mijn product een fabricagefout heeft?

Als je om welke reden dan ook ziet dat het product een fabricagefout heeft, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we de zaak goed kunnen beoordelen. Stuur ons een e-mail naar [email protected] met foto's van het defect of een duidelijke uitleg van het verzendprobleem. Foot District zal het protocol volgen om het probleem te evalueren

Worden de verzendkosten van mijn bestelling vergoed?

Nee, eventuele initiële verzendkosten worden niet vergoed zoals vermeld in de Algemene Inkoopvoorwaarden.



7. BETALINGSMETHODEN EN VEILIGHEID

Welke betalingsmethoden kan ik gebruiken om mijn aankoop te doen?

Je kan de bestellingen betalen met een bankkaart of met je Paypal-rekening. Het is ook mogelijk om onder rembours te betalen in Portugal en Spanje (met uitzondering van de Canarische Eilanden, de Balearen, Ceuta en Melilla). Het is niet mogelijk om een aankoop te betalen via een bankoverschrijving.  Voor meer informatie, zie de volgende link Betaalmethoden

Ik wil graag betalen via een bankoverschrijving, kan dat?

Nee. Het is niet mogelijk om een bestelling te betalen via een bankoverschrijving. Je kunt je aankoop doen met een bankkaart of met je Paypal-rekening.


8. KLANTENSERVICEACCOUNT

Moet ik een klantaccount aanmaken om te kunnen kopen?

Nee, je hebt geen klantaccount nodig om een aankoop te doen. Maar we zullen je altijd adviseren om je te registreren, omdat je veel voordelen hebt en het geeft je toegang tot de bijgewerkte gegevens van je bestelling. Alleen klanten die een klantenaccount hebben, hebben toegang tot de status van hun bestelling en hebben een geschiedenis van alle gedane aankopen.

Ik heb al een klantenaccount, wat kan ik doen als ik de bestelling niet in mijn account zie?

De enige reden waarom je de bestelling van je klantaccount misschien niet ziet, is dat je de aankoop als gast hebt gedaan, zonder eerder op je account te zijn ingelogd.

Om uw bestelling in je aankoopgeschiedenis te laten verschijnen, moet je eerst inloggen op je account en de bestelling plaatsen

Ik heb geen klantaccount en ik wil graag de status van mijn bestelling zien, wat moet ik doen?

Als je geen klantaccount hebt, kun je de status van je bestelling niet zien. Daarom raden wij u altijd aan om je te registreren en je account aan te maken.

 Ik weet het wachtwoord van mijn account niet meer, hoe kan ik een nieuw krijgen?

Als je bij de toegang tot je account beseft dat je het exacte wachtwoord niet meer weet, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op de link Wachtwoord vergeten? Enkele minuten later ontvang je een e-mail met de te volgen stappen om een nieuw wachtwoord te verkrijgen.

Ik wil mijn klantaccount verwijderen. Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Als je jouw klantaccount wilt verwijderen, moet je ons een e-mail sturen naar [email protected] en wij zullen jouw verzoek graag inwilligen

Ik wil geen nieuwsbrieven meer ontvangen. Hoe kan ik me uitschrijven?

Als je je wilt afmelden voor het ontvangen van nieuwsbrieven, verwijder dan het vinkje bij "algemeen abonnement" in het gedeelte "Nieuwsbrief" van uw configuratiescherm.

Ik heb geprobeerd contact met Foot District op te nemen en het is niet mogelijk geweest, hoe en wanneer kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Onze openingstijden zijn 9-17 uur (CET) van maandag tot en met vrijdag. Telefoon: (+34) 987 795 210 e-mail: [email protected]

Houd er rekening mee dat de Klantenservice niet operationeel is tijdens de weekenden of vakanties die worden aangegeven door de León-werkkalender, waar ons hoofdkantoor is gevestigd.



9. OPLOSSING VAN EUROPESE KLATCHEN

Voordat je een klacht indient bij Foot District, raden we je aan om te proberen je probleem direct met ons op te lossen door contact op te nemen met onze Klantenservice. Ons doel is altijd om tevreden te zijn met onze producten en diensten, dus we zullen graag met je praten en proberen om eventuele klachten of ontevredenheid die je hebt gehad in je Foot District ervaring op te lossen. 

Als je toch een klachtenformulier wilt indienen, volg dan de online bedrijfsklachtenprocedure:

Europees niveau: 

In overeenstemming met de bepalingen van artikel 14.1 van Verordening (EU) 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013, informeren wij je in het geval dat de koper een consument is, over het bestaan van een online platform voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting dat door de Europese Commissie ter beschikking wordt gesteld en dat beschikbaar is op : http://ec.europa.eu/consumers/odr/. en waar consumenten hun klachten kunnen indienen.

Nationaal niveau:

De bevoegdheid van de consument wordt niet gerespecteerd en er is een wettelijk vereiste dat de overeenkomst geacht wordt te zijn gesloten op de plaats waar de consument zijn gewone verblijfplaats heeft (artikel 90.2 TRLGDCU goedgekeurd door RDL 1/2007 van 16 november.  

Om een klacht in te dienen, moet u het officiële formulier op de website van het directoraat-generaal Consumentenzaken van uw autonome regio downloaden en invullen.  U kunt al deze informatie verkrijgen op de website: https://www.ocu.org/consumo-familia/derechos-consumidor/consejos/como-reclamar 

Houd er rekening mee dat Foot District geen lid of supporter is van een ADR-agentschap, aangezien we proberen eventuele problemen rechtstreeks met onze klanten op te lossen ([email protected]).



Heb je nog vragen? Geen zorgen...Wij helpen je graag

KLANTENSERVICE

Uren: 9-17H (CET) ma - vr

E-mail: [email protected]

Telefoon: (+34) 987 795 210 

Foot District S.L. (+34) 987 795 210 [email protected]
FOOT DISTRICT BARCELONA
C/ Lleona 4 Barcelona, Barcelona 08002
(+34) 931 394 487
FOOT DISTRICT MADRID
C/ Valverde 35 Madrid, Madrid 28004
(+34) 918 213 888
We gebruiken onze eigen cookies en die van derden om onze diensten te verbeteren en om u reclame te laten zien met betrekking tot uw voorkeuren door het analyseren van uw surfgedrag. Als u doorgaat met bladeren, gaan we ervan uit dat u het gebruik ervan accepteert. U kunt hier de instellingen wijzigen of meer informatie krijgen. Más información...
x